loading
Suzuki Vitara

Suzuki Vitara - Ez is a mi autónk lett

Aki a „mi autónk”-ra valamiért is csak legyintett, valószínűleg egyrészt nem ült még Suzukiban, másrészt nem hallott arról, hogy a suzukisok nagyon ritkán kényszerülnek szervizbe menni javíttatni. Minthogy ezt a statisztikák is alátámasztják, nem lehet vitatéma, hogy strapabíró a Suzuki teljes modellpalettája. Most meg itt az új Vitara, amely igazolja, hogy megérdemelten a „mi autónk”.


Annak ellenére, hogy a legújabb Vitara sok példánya fut már a hazai utakon, még most is meg-megszemlélik egy-egy parkolóban. Van is mit, mert előnyére vált a komolyabb crossoveres és SUV-os küllem „keverék”. Mindkét jegy benne van, ugyanakkor mindegyikből hiányzik is valami. A 17 collos kerekek éppúgy magukért beszélnek, mint a hasmagasság; a beltér kényelme meg rákacsint a SUV-okra. Ám a „bivalyerő” helyett szerényebb teljesítménnyel (103 kW) kell beérnünk, cserébe viszont számos hasznos extrát kapunk. Hab a tortán a négykerék meghajtás.
 

     A Vitara első megjelenése óta (elég, ha az alvázas kivitelre emlékezünk vissza) átesett ráncfelvarráson, s teljes megújuláson. Ennek eredménye az új Suzuki Vitara is, amely új első lökhárítóval, krómozott hűtőmaszkkal, LED-es világítással, új hátsó lámpatestekkel, kéttónusú fényezéssel vonzza a tekintetet. Belül színes LCD kijelző, új üléskárpit, csúsztatható könyöktámasz, tetszetős műszerfalburkolat jelzi, hogy alaposan átgondolták a tervezők, mivel is lehet elegánsabbá tenni a kocsit. 

     Lapunk az 1.4-es GL 4WD Boosterjet hatsebességes benzines változatot próbálhatta ki hegyen-völgyön, butító városi forgalomban, laza, homokos és murvás talajon. A vizsga ötösre sikerült, melyből az utóbbi két felületen hatost is megérdemelne, de az rontaná az átlagolást. Nem kellett keresni a kátyús útszakaszokat, mert alsóbbrendű szakaszokon szinte kínálják magukat. Itt már érezhettük a nem limuzinosra hangolt rugózást, de még messze a komforthatáron belül. Magasabb építése ellenére a tempósabb kanyarokat is jól viselte, s a finoman adagolható fékek sehol sem vitték táncba az 1.2 tonnás autót (már csak azért sem, mert a bent ülők biztonságára több asszisztens vigyáz, mint balesetet szenvedett politikusra az őrzőben).   


     A manuális váltó hat fokozata szépen osztja el az erőt, bár az 5. és a 6. között meggyőző különbséget nem tapasztaltam. 

     Komfort és biztonság: minthogy nyakunkon a tél, az ülésfűtés azonnal elcsábítja az embert, ámbátor az automata klíma is hamar befűti az utasteret, amely az első üléseken nagyon komfortos, hátul hárman már szoronganak. A több pozícióban állítható első ülések és a kormány akármilyen termetű sofőrre gyorsan pozícionálható, hátul az Isofix ülésrögzítő az apróságoknak nyújt biztonságot. Az új Vitara 1.4 GL 4WD alapfelszereltsége az ABS (blokkolásgátló), az ESP (menetstabilizáló), a kombinált érzékelős vészfékasszisztens mellett a holttérfigyelő, a DCBS (sávelhagyásra figyelmeztetés), a függöny- és térdlégzsák, a hegy- és lejtmeneti vezérlő, a gyalogos-felismerés, az adaptív tempomat stb.

    Összességében elmondható, hogy a Vitara óriásit fejlődött, s a 26 modellből (a háromhengeres 1.0-stól a fentebb leírt csúcsmodellig) ki tudjuk választani a nekünk tetszőt, természetesen pénztárcánk függvényében (4.8–7.6 millió forintig).
Ha pedig zsebünkben az indítókulcs, elmondhatjuk: „a mi autónk lett”. Ehhez ad udvarias és szakmai segítséget a veszprémi Ring–Autó Kft.