loading

Ignis - Feltűnő jelenség

Suzuki Ignis

Ezúttal is csak a név maradt változatlan, az új Ignis kívül és belül is radikálisan megújult elődjéhez képest, és más közönséget igyekszik megszólítani. Összességében nagyon jó kisautó. A magasépítésű, modern kasztni alatt modern motor, az új futómű kiválóan dolgozik - így jól viseli a rossz utakat, és az utasokat is kényezteti. Közel tíz év szünet után leporolták a típusjelzést, de amit bemutattak, csak nyomokban hasonlít a korábbi szériára: csak a SUV-beütés közös.
Az új Ignist nevezhetjük a Suzuki első divatautójának is, és ebben a méretben, SUV-s jegyekkel nem sok konkurenciája akad.  A Japánban 2016 elején bemutatott szériaautóról nem sokan gondolták, hogy változatlan formában eljön Európába is. Márpedig pontosan ez történt. Kétségtelen, hogy az új Ignis külseje nagyon vonzó, egyedi, különleges és ez jól van így. Szinte senki sem tud semlegesen nyilatkozni róla, alapvetően nagyon bejön mindenkinek. Az Ignis igen feltűnő jelenség. Nyilván az újdonság élménye is, de szinte folyamatosan megbámulták az utcán, a régebbi Suzukik tulajai pedig majd kiestek az ablakon. Odabent is vár néhány meglepetés, például az, hogy az Ignis apró alapterülete ellenére meglepően tágas belül. Jó, széltében is ez érezhető, láb- és fejtérben kisautóhoz képest valóságos csarnokban érezhetjük magunkat. Ez különösen meghökkentő hátul,ahol akkora hely van a lábunknak, mint ha két számmal nagyobb kocsiban ülnénk.

Nincsen turbó, csak pehelysúly

Az Ignis csak egyféle szívómotorral kapható, de pont ez a legjobb része: a K12C jelű Dualjet(kettős befecskendezésű) benzines 90 lóerőt és 120 newtonmétert tud. Ez nem hangzik extrának, csakhogy az autó saját tömege a tesztelt kivitelben mindössze 870 kiló, ami igen kevés. Nagyszilárdságú acélok használatával és vadonatúj padlólemezzel érték el. Az Ignis érdekessége az összkerekes kivitel, ami nagyon illik hozzá!